Czy można poprawić samopoczucie jedzeniem? Może spożyte wspólnie posiłki wpływają na zdrowie? Czy jedzenie uszczęśliwia? Są to pytania, na które można znaleźć odpowiedź w nowej odsłonie ogólnopolskiej kampanii #FoodFeelsGood, która będzie edukować o relacjach między tym, co się je, a tym, co się czuję. Kampania ma zachęcić do świadomych wyborów jedzeniowych dla lepszego samopoczucia. Przedsięwzięcie towarzyszyć będzie wiosennej edycji Restaurant Weeka, czyli największego Festiwalu kulinarnego w Polsce.
Zbliżająca się edycja odbędzie się pod hasłem #FoodFeelsGood i potrwa blisko trzy tygodnie — od 23 marca do 10 kwietnia. Na gości spragnionych najlepszych doświadczeń restauracyjnych czeka popisowe 3-daniowe menu #SpozaKarty, a także Prezenty od Partnerów Festiwalu. To wszystko dostępne w festiwalowej cenie 59 zł.
Co nowego?
W Festiwalu weźmie udział blisko 400 najlepszych restauracji z 14 największych aglomeracji w całej Polsce. Wśród poznańskich festiwalowych restauracji znajdziemy: Do Środka, Magazyn Food Concept, Bulwar, Nifty No.20, Lokalna Wino – Kuchnia i Przyjaciele, ORZO, Why Thai, Twoja Wina i wiele innych. Podczas wiosennej edycji nie zabraknie debiutantów, zarówno jeśli chodzi o restauracje, jak i o nowe składniki w festiwalowych menu.
W ofercie festiwalowej tradycyjnie dostępne będą dania wegetariańskie i wegańskie, mięsne oraz rybne. Miejsca w wybranej restauracji można już rezerwować na stronie Festiwalu https://bit.ly/3sUiLIw lub wygodnie w aplikacji https://app.rclb.pl. Należy wybrać liczbę osób, datę, godzinę oraz jedno z dwóch menu. Każda wizyta w restauracji podczas Restaurant Week jest przewidziana na 90 minut. Festiwal pozostaje wierny filozofii #SzanujJedzenie. Dzięki wcześniejszemu wyborowi menu przy dokonywaniu rezerwacji online, marnowanie żywności w restauracjach ograniczone jest do minimum.
Comfort food, czyli…
… posiłki lub produkty, których spożycie zapewnia nam psychiczne ukojenie i poprawę nastroju. To dania, które mogą nam się kojarzyć z beztroskim dzieciństwem, pamiętnymi wakacjami czy radosnymi chwilami spędzanymi przy posiłkach z Bliskimi. W Polsce nazwiemy tak miskę gorącej zupy pomidorowej, babcine pierogi z jagodami albo kromkę chleba z masłem. Comfort food to są wszystkie te potrawy, które kojarzą nam się z domem. Ten trend to nowa fala, która wchodzi nie tylko do naszych domów, których jest elementem, ale też do restauracji.
– Comfort food to powrót do znajomych smaków, do zapachów babcinej kuchni. Ten szczególny rodzaj jedzenia nie wpływa bezpośrednio wyłącznie na nasze kubki smakowe, ale również wywołuje pewne bodźce w naszym mózgu. To wspomnienia, sentymenty, szczególne upodobania, które siedzą w naszej głowie. Jedząc nasze pielmieni z jeleniem z borówkami i zabielanym bulionie wracają wspomnienia z dzieciństwa, a to powoduje, że czujemy się bezpiecznie. – zaznacza Nikodem Sawicki, Szef restauracji Wosok.
Z kolei Jan Nawrocki, Szef z Restauracji Rynek, dodaje: Comfort Food kojarzy się przede wszystkim z daniami przygotowywanym w sposób tradycyjny, a także mającymi znaczenie sentymentalne dla Gości. Comfort food powinno nawiązywać do potraw doskonale znanych z dzieciństwa, lokalnych, charakteryzujących się prostotą. W dobie dzisiejszych technologii, możemy pozwolić sobie na własną aranżację, natomiast musimy mieć na uwadze to co najtrudniejsze, czyli wyeksponowanie prostoty dania na talerzu.
Także nie ma na co czekać i trzeba jak najszybciej rezerwować stolik! Restaurant Week to uczta zarówno dla kubków smakowych, oczu jak i serca.
A o poprzedniej edycji festiwalu przeczytacie tutaj:
Po więcej ciekawych tekstów ze świata informacji zapraszamy tutaj –> https://meteor.amu.edu.pl/programy/smm/