Szef Xbox Games Studios chciałby zmienić filozofię produkcji gier AAA

Xbox Games studios chief
źródło: somagnews.com

Matt Booty, szef Xbox Games Studios, na imprezie Pax West udzielił bardzo interesującej wypowiedzi dotyczącej produkcji wysokobudżetowych gier. Uważa bowiem, że jesteśmy świadkami końca ery tworzenia tytułów AAA przez wyłącznie jedno studio. Aby uargumentować swoją wypowiedź, wykorzystał przykład procesu produkcyjnego Perfect Dark od studia The Initiative.

Tworzenie gier ewoluuje. Podejście w stylu jednego zespołu pod wspólnym dachem, często już się nie zdarza. Użyję przykładu: nasz zespół Perfect Dark w Santa Monica, czyli The Initiative. Ogłosiliśmy wielką współpracę z Crystal Dynamics i czytam w internecie, że to musi oznaczać, że mamy problemy. Jest wprost przeciwnie.

Skończyły się czasy, gdy można było zwołać wszystkich w stołówce i poprosić, by w środę pracowali nieco dłużej. Te czasy minęły, rzeczywistość jest teraz dużo bardziej skomplikowana.”

Coraz częściej możemy dostrzec trend tworzenia wysokobudżetowych gier przez więcej niż jedno studio. Przykładem może być tutaj Grand Theft Auto V, które powstało przy udziale m.in. Rockstar North, Rockstar San Diego i innych, pomniejszych firm Rockstara. Sam Matt Booty podaje przykłady produkcji spod szyldu Xbox Games Studios.

W ten sposób działamy już od jakiegoś czasu. Age of Empires 4 powstało we współpracy z Relic Studios w Vancouver. Nad Flight Simulator współpracowaliśmy z Asobo z Francji.

Po więcej artykułów i newsów ze świata gier odsyłamy tutaj –> meteor.exe