Najlepsza gra z serii Fallout docelowo miała być tylko EXPem!

RPG-owe arcydzieło Obsidian Entertainment, FallOut: New Vegas, początkowo wcale nie miało być osobną grą. 

Fallout Retrospective

Fallout: New Vegas jest powszechnie uważany za najlepszą grę Fallout w całej 25-letniej historii serii. Nie mówiąc już o tym, że to jedna z najlepszych gier RPG wszech czasów. Jest to tym bardziej niezwykłe, jeżeli uświadomimy sobie, że przecież New Vegas nie zostało stworzone przez Interplay, a więc oryginalnego twórcę serii. Mało tego, Bethesda, która przejęła licencję również nie kiwnęła przy niej palcem. Gra została stworzona przez Obsidian Entertainment. Najbardziej w tym wszystkim uderza jednak to, że zrobili jedną grę Fallout… po czym nigdy nie dotknęli tej serii ponownie.

Co ciekawe, RPG-owe arcydzieło Obsidianu w oryginalnym zamyśle wcale nie miało być samodzielną grą serii Fallout. Według Todda Howarda, Fallout: New Vegas pierwotnie miał być „dużym pakietem rozszerzającym” dla Fallouta 3.

Aby uczcić 25. urodziny serii Fallout, Bethesda postanowiła wypuścić serię retrospektywnych filmów. To właśnie w jednym z nich Todd Howard ujawnił, że dowiedział się, że będzie tworzył Fallout 3 za sprawą skromnej notatki przyklejonej do jego klawiatury. Jeden z tych filmów również skupiał się na początkach i rozwoju Fallout: New Vegas. 

Źródło: Youtube.com/bethesda

Z pamiętnika Howarda

W 2008 roku, jeszcze zanim Bethesda wydała Fallout 3, studio pracowało intensywnie nad The Elder Scrolls 5: Skyrim. Kiedy Fallout 3 okazał się hitem dla Bethesdy, naturalnie pojawiła się chęć, aby szybko podążyć za nim z kolejnymi Falloutami. Wtedy Bethesda Game Studios było zbyt zajęte składaniem Skyrima, więc finalnie zwrócili się do innego dewelopera.

„W zasadzie w grę wchodziła tylko jedna grupa, której byśmy powierzyli to zadanie” – mówił Howard w materiale. Obsidian był oczywistym wyborem, biorąc pod uwagę, że studio było wypełnione weteranami z Black Isle Studios. W ich skład wchodzili między innymi Feargus Urquhart i Josh Sawyer, którzy pracowali nad oryginalnymi grami Fallout firmy Interplay. 

„Tak naprawdę zaczęło się od stworzenia dużego EXPa dla Fallouta 3” – kontynuował Howard, choć pomysł, by New Vegas było zaledwie rozszerzeniem nie utrzymał się zbyt długo. „Miałem silne przeczucie, że to powinna być samodzielna gra”.

Słów kilka od Feargusa Urquharta

Rola reżysera gry New Vegas szybko padła łupem Josha Sawyera z Obsidianu. Ten grał w oryginalnego Fallout jeszcze podczas studiów. „W pewnym sensie pozwoliłem jej zawładnąć moim życiem. Uważałem, że ta gra jest niesamowita” – mówi Sawyer w filmie. Obsidian nie chciał wymyślać czegoś absolutnie nowego, ale zdecydowanie chciał odcisnąć unikalne piętno na grze. Zrealizowano to za sprawą takiej funkcji jak Hardcore Mode, który dodał do gry elementy przetrwania (pragnienie i głód).

„Jeśli chodzi o samą historię, to naprawdę zależało mi na przywróceniu postaci i frakcji, lub chociażby potomków postaci z oryginalnych gier. Chcieliśmy tutaj zastosować znak rozpoznawalny Obsidianu – wprowadzić te frakcje walczące o kontrolę. Zagłębiając się w dany „problem” musisz wybrać sposób w jaki się z nim uporasz. Trzeba także dużo myśleć o własnych wartościach i zdecydować kogo chcesz wspierać, a kogo nie.” Feargus.

„Być może to jest właśnie jeden z powodów, dla których ludzie tak bardzo kochają New Vegas” – mówi Feargus Urquhart, prezes i dyrektor generalny Obsidian Entertainment. „Mogą przenieść się do świata Fallouta i po prostu być tym, kim tylko chcą”.

***

Po więcej artykułów i newsów ze świata gier odsyłamy tutaj –> meteor.exe