Rzeczywiste brzmienia fikcyjnego zespołu

League Of Legends jest  jedną z popularniejszych gier na świecie, która od lat pobija rekordy na płaszczyźnie gamingowej. Pomimo tego, że gra kojarzona jest głównie z rozrywką dla młodszych odbiorców, od początku firma odpowiedzialna za tytuł — Riot Games, stawiała duży nacisk na część artystyczną.  Różne skórki zmieniające wygląd postaci, opowiadania, dzięki którym mogliśmy poznać głębiej świat gry, darmowe komiksy w formie elektronicznej czy też… muzyka, jeszcze parę lat temu stanowiącą jedynie tło do  wykreowanego świata. Od pewnego czasu w League możemy zauważyć stałą tendencję, gdzie świat fikcyjny krzyżuje się z naszym, a do gry trafiają treści związane z kulturą k-popu, rapu czy nawet metalu.

Pierwszym znaczącym sukcesem muzycznym Riot Games jest utworzenie fikcyjnego zespołu K/DA w 2018 kiedy to 4 postacie: Akali, Kai’sa, Ahri oraz Evellyn porzuciły swój wojowniczy tryb życia i wydały piosenkę POP/STARS, która na ten moment ma 460 mln wyświetleń na serwisie YouTube. Teraz postanowili poświęcić się trochę cięższym brzmieniom.

źródło: Pentakill Fan Kit Images

Początki metalowej kariery Riot games

 Niedawno Riot postanowił przywrócić w pamięci graczy jeden z ich pierwszych projektów muzycznych, czyli powstały w 2014 roku zespół Pentakill. Od tego czasu zespół wydał dwa albumy: Smite and Ignite oraz, Grasp of Undying. Dzięki sukcesowi fikcyjnego girlsbandu zespół mógł powrócić ze zdwojoną siła w postaci nowego albumu, na który fani czekali od 2017 roku. Lost Chapter – czyli nowy rozdział w historii Pentakill składa się z dziesięciu nowych utworów i jednego dobrze znanego już fanom zespołu, jednak w wydaniu akustycznym. W postacie League of Legends wcieliło się 3 muzyków: Jorn Lande w roli kartusa, Noora Louhimo jako Kayle oraz Telle Smith w roli Viego.

źródło: Pentakill Fan Kit Images

Pentakill: Nowy wymiar wirtualnej rozrywki

Wirtualny koncert Pentakill odbył się w dniu premiery nowego krążka – 8 września 2021 za pośrednictwem platformy Wave.watch. Zorganizowanie eventu było możliwe dzięki użyciu  technologii motion capture, która poprzez speclaen, czyli  urządzanie odtwarzające rzeczywiste ruchy muzyków powoduje, że wirtualna gra na instrumentach jest o wiele bardziej naturalna a sama mimika i śpiew ma jak najlepiej odzwierciedlać artystów.  Jak mówi Toa Dunn, szef działu Riot Games Music: 

Wraz z naszymi partnerami z Wave, The Mill i We are Roayle postanowiliśmy pokazać jaka może być przyszłość wirtualnej rozrywki.

źródło: Pentakill Fan Kit Images

Przebieg wydarzenia 

Wydarzenie rozpoczęło się o godzinie 22:00 czasu środkowoeuropejskiego — sam koncert poprzedzało przedstawienie technologii użytej do zorganizowania koncertu i przybliżeniu publiczności możliwości płynących z jej wykorzystania. Oficjalne rozpoczęcie koncertu poprzedzało przedstawienie widowni członków zespołu oraz świata, w którym żyją. Każdy z oglądających został przydzielony do jednej z trzech drużyn:   „Immortal Ones”, „Mad Ones” oraz „Deep Ones”, dzięki czemu uczestnicy mieli realny wpływ na przebieg koncertu poprzez głosowanie na jedną z trzech drużyn. Koncert był przede wszystkim opowieścią, w której mogliśmy zobaczyć walkę pomiędzy Pentakill a nowym antagonistą – Dysonansem Viego. Przedsięwzięcie okazało się hitem, a społeczność graczy League of Legends śmiało wymieniała się zdaniami na temat wydarzenia. 

Jan Weltrowski-Knopik