Choć długo nie minęło od przejęcia przez Embracer trzech studiów od Square Enix, jedno z nich właśnie zostało zamknięte. Chodzi tu o Onomę, dawniej Square Enix Montréal, które było odpowiedzialne za mobilne konwersje znanych marek studia-matki.
W maju tego roku media obiegła informacja o zakupie trzech odnóg francuskiego Square Enix: Crystal Dynamics, Eidos-Montréal oraz Square Enix Montréal. Embracer Group wydało na nie zaledwie 300 mln dolarów (przynajmniej w porównaniu do prawie 70 miliardów za Activision Blizzard). Tym samym marki takie jak Deus Ex czy Tomb Raider zmieniły właściciela.
Los tego trzeciego, Square Enix Montréal, okazał się mało łaskawy. Niemniej ostatnie zmiany w firmie zdawały się zapowiadać coś zgoła odmiennego. Mowa tu o gruntownym rebrandingu sprzed miesiąca, w tym nowej identyfikacji oraz nazwie ‒ Onoma, z greki: „nazwa”. Miała ona metaforycznie oznaczać nieskończone możliwości. Jak się niestety przekonali deweloperzy z Onomy ‒ nic nie trwa w nieskończoność.
Z nieoficjalnych wieści dziennikarza Jasona Schreiera wiemy, że część pracowników Embracer przeniesie do siostrzanego studia, Eidos-Montréal. Pokrywa się to ze słowami Phila Rogersa, dyrektora CDE Entertainment (spółki Embracer Group, która była firmą-rodzicem dla przejętych studiów po Square Enix). Przy okazji wywiadu dla portalu Gameindustry.biz stwierdził, że Embracer widzi potencjał w grach z segmentu AAA i nowych markach. Dlatego główne siły produkcyjne mają skupić się wokół pozostałych dwóch przejętych studiów tworzących takie tytuły.
Od Schreiera dowiedzieliśmy się także, że Eidos-Montréal wyrzucił do kosza grę z uniwersum Stranger Things i pracuje nad nową marką. Dziennikarz napisał również, że nowa odsłona Deus Exa ma być w bardzo wczesnym stadium produkcji oraz że Eidos współpracuje z Xboxem m.in. nad marką Fable.
Czym mogło pochwalić się Square Enix Montréal?
Studio zostało utworzone w 2011 roku i produkowało mobilne spin-offy franczyz Square Enix. Spod szyldu montrealskiego studia wyszły chociażby Hitman Go, Lara Croft Go czy Deus Ex Go. Wszystkie zbierały solidne oceny (od 7 do 8 na 10 na serwisie Metactitic) oraz wygrywały nagrody na branżowych galach. Oprócz wspomnianych gier deweloperzy pracowali nad aktualizacjami do swojego Avatar: Generations wydanego w lipcu tego roku.
Po więcej artykułów i newsów ze świata gier odsyłamy tutaj –> meteor.exe