#FoodFeelsGood- powraca Restaurant Week

Czy można poprawić samopoczucie jedzeniem? Może spożyte wspólnie posiłki wpływają na zdrowie? Czy jedzenie uszczęśliwia? Są to pytania, na które można znaleźć odpowiedź w nowej odsłonie ogólnopolskiej kampanii #FoodFeelsGood, która będzie edukować o relacjach między tym, co się je, a tym, co się czuję. Kampania ma zachęcić do świadomych wyborów jedzeniowych dla lepszego samopoczucia. Przedsięwzięcie towarzyszyć będzie wiosennej edycji Restaurant Weeka, czyli największego Festiwalu kulinarnego w Polsce.

Zbliżająca się edycja odbędzie się pod hasłem #FoodFeelsGood i potrwa blisko trzy tygodnie — od 23 marca do 10 kwietnia. Na gości spragnionych najlepszych doświadczeń restauracyjnych czeka popisowe 3-daniowe menu #SpozaKarty, a także Prezenty od Partnerów Festiwalu. To wszystko dostępne w festiwalowej cenie 59 zł.

Co nowego?

W Festiwalu weźmie udział blisko 400 najlepszych restauracji z 14 największych aglomeracji w całej Polsce. Wśród poznańskich festiwalowych restauracji znajdziemy: Do Środka, Magazyn Food Concept, Bulwar, Nifty No.20, Lokalna Wino – Kuchnia i Przyjaciele, ORZO, Why Thai, Twoja Wina i wiele innych. Podczas wiosennej edycji nie zabraknie debiutantów, zarówno jeśli chodzi o restauracje, jak i o nowe składniki w festiwalowych menu.

W ofercie festiwalowej tradycyjnie dostępne będą dania wegetariańskie i wegańskie, mięsne oraz rybne. Miejsca w wybranej restauracji można już rezerwować na stronie Festiwalu https://bit.ly/3sUiLIw lub wygodnie w aplikacji https://app.rclb.pl. Należy wybrać liczbę osób, datę, godzinę oraz jedno z dwóch menu. Każda wizyta w restauracji podczas Restaurant Week jest przewidziana na 90 minut. Festiwal pozostaje wierny filozofii #SzanujJedzenie. Dzięki wcześniejszemu wyborowi menu przy dokonywaniu rezerwacji online, marnowanie żywności w restauracjach ograniczone jest do minimum.

Comfort food, czyli…

… posiłki lub produkty, których spożycie zapewnia nam psychiczne ukojenie i poprawę nastroju. To dania, które mogą nam się kojarzyć z beztroskim dzieciństwem, pamiętnymi wakacjami czy radosnymi chwilami spędzanymi przy posiłkach z Bliskimi. W Polsce nazwiemy tak miskę gorącej zupy pomidorowej, babcine pierogi z jagodami albo kromkę chleba z masłem. Comfort food to są wszystkie te potrawy, które kojarzą nam się z domem. Ten trend to nowa fala, która wchodzi nie tylko do naszych domów, których jest elementem, ale też do restauracji.

Comfort food  to powrót do znajomych smaków, do zapachów babcinej kuchni. Ten szczególny rodzaj jedzenia nie wpływa bezpośrednio wyłącznie na nasze kubki smakowe, ale również wywołuje pewne bodźce w naszym mózgu. To wspomnienia, sentymenty, szczególne upodobania, które siedzą w naszej głowie. Jedząc nasze pielmieni z jeleniem z borówkami i zabielanym bulionie wracają wspomnienia z dzieciństwa, a to powoduje, że czujemy się bezpiecznie. zaznacza Nikodem Sawicki, Szef restauracji Wosok.

Z kolei Jan Nawrocki, Szef z Restauracji Rynek, dodaje: Comfort Food kojarzy się przede wszystkim z daniami przygotowywanym w sposób tradycyjny, a także mającymi znaczenie sentymentalne dla Gości. Comfort food powinno nawiązywać do potraw doskonale znanych z dzieciństwa, lokalnych, charakteryzujących się prostotą. W dobie dzisiejszych technologii, możemy pozwolić sobie na własną aranżację, natomiast musimy mieć na uwadze to co najtrudniejsze, czyli wyeksponowanie prostoty dania na talerzu.

Także nie ma na co czekać i trzeba jak najszybciej rezerwować stolik! Restaurant Week to uczta zarówno dla kubków smakowych, oczu jak i serca.

A o poprzedniej edycji festiwalu przeczytacie tutaj:

Po więcej ciekawych tekstów ze świata informacji zapraszamy tutaj –> https://meteor.amu.edu.pl/programy/smm/