Przed sesją warto WŁAMAĆ SIĘ DO MÓZGU

Sesja=depresja, właśnie tak większość studentów może określić styczeń i luty. Dlaczego? Ponieważ są to miesiące, w których tęgie umysły młodych dorosłych wspinają się na wyżyny intelektu, zakuwając dnie i noce, aby osiągnąć cel semestru, czyli zaliczenie wszystkich przedmiotów. Zakuwanie raczej kojarzy się ze zdobywaniem wiedzy wbrew swojej woli i chęci, ale czy na pewno musi tak być?

Na przekór zakuwaniu wynurza się Radosław Kotarski ze swoją publikacją „Włam się do mózgu”, w której wyjaśnia mechanizmy odpowiadające za procesy zapamiętywania i uczenia się. Autor książki w 284 stronach (bez długiej bibliografii) rozprawia się z mitem ZZZ – ZAKUJ, ZDAJ, ZAPOMNIJ i ukazuje aż 13 metod, które usprawniają proces zdobywania wiedzy.

Co jeszcze znajduje się w książce?

13 metod na usprawnienie procesu nauczania to mało? „Włam się do mózgu” oferuje jeszcze więcej merytorycznych treści, które odpowiadają na pytania:

  • jak można zastosować poznane metody uczenia się w praktyce
  • dlaczego, tak mało informacji pamięta się ze szkoły
  • jakie metody i nawyki nie są korzystne podczas uczenia się
  • kiedy jest odpowiedni czas, aby rozpocząć naukę
  • dlaczego, uczenie się jest ważnym elementem i należy uczyć się całe życie
źródło: altenberg.pl

Jest to kompleksowy popularnonaukowy poradnik, który zaopatruje każdego czytelnika w przydatną wiedzę o tym, jak się uczyć. W końcu człowiek uczy się przez całe życie, więc warto wiedzieć, jak robić to skutecznie.

Dlaczego polecam „Włam się do mózgu”?

Książka w bardzo przystępny dla każdego sposób ukazuje, jak efektywniej wykorzystać czas w trakcie uczenia się. Publikacja jest napisana w bardzo zrozumiały, jasny i lekki sposób, co sprawia, że czyta się ją niezwykle szybko, ale nie bezmyślnie. „Włam się do mózgu” to również rozkosz dla oczu, ponieważ szata graficzna oraz kolorystyka książki jest dopieszczona i po prostu piękna. Merytoryczne treści, zdjęcia oraz ilustracje sprawiają, że bestseller jest spójną całością, którą chcę się przeczytać od razu. Książka ma realny wpływ na poprawę jakości nauczania w życiu przeciętnego Kowalskiego niezależnie od wieku.

KATARZYNA IDZIK