Elden Ring najczęściej wspominaną grą w mediach

Końcówka roku to czas podsumowań, także tych związanych ze światem gier. Portal GameIndustry.biz przygotował garść ciekawych statystyk. Wynika z nich między innymi, że w branżowych mediach największą popularnością cieszył się Elden Ring.

Elden RIng
źródło: gamerant.com

Jak co roku, redakcja GameIndustry.biz sporządziła graficzny raport odnoszący się do rynku gier wideo. Znajdziemy w nim w szczególności dane dotyczące jego wartości, najlepiej sprzedających się gier z Wielkiej Brytanii, USA oraz Japonii, a także największe produkcje mobilne. Nie zabrakło również listy najchętniej oglądanych gier na Twichu oraz ranking najczęściej klikanych zapowiedzi gier.

W tym roku globalne przychody zwiększyły się względem poprzedniego roku o 4 miliardy dolarów do poziomu około 184 miliardów dolarów. Nie zmienił się również drastycznie układ sił, jeśli chodzi o udział konkretnych platform. Produkcje mobilne odpowiadały za 50% wartości rynku, zaś następne były konsole (28%), PC (21%) oraz gry przeglądarkowe (1%).

źródło: GameIndustry.biz

Na szczycie rankingu najlepiej sprzedających się gier pudełkowych na Wyspach znowu znalazła się FIFA, tym razem z numerem 23. W Japonii królował Splatoon 3 (nie zaś rodzime Pokemony, zajmujące 2. i 3. miejsce). W Stanach Zjednoczonych natomiast prym wiodła najnowsza odsłona Call of Duty o podtytule Modern Warfare 2.

Elden Ring pobił Fortnite’a w liczbie publikacji na stronach internetowych

W pierwszej trójce gier, o których pisało się w tym roku najwięcej, znalazły się kolejno: Elden Ring, Fortnite oraz Genshin Impact. Niezmiennie zaś najczęściej przytaczanymi w artykułach firmami związanymi z produkcją gier były Nintendo, Microsoft, a także Sony.

W rankingu zapowiedzi gier najwyższe miejsce na podium zajęło wideo prezentujące nowy sezon w League of Legends z ponad 140 milionami wyświetleń. Co ciekawe, Fortnite pojawia się tu aż 5-krotnie; na piątym, szóstym, ósmym, dziewiątym oraz dziesiątym miejscu. W dodatku na wysokim, drugim miejscu znalazł się filmik promujący drugi rozdział Poppy Playtime. Wszystko to za sprawą głównego bohatera nazywającego się Huggy Wuggy, na którego punkcie w maju internet oszalał.

Po więcej artykułów i newsów ze świata gier odsyłamy tutaj –> meteor.exe