EA Motive nie zatrzymuje się podczas produkcji remake’u pierwszego Dead Space. Tytuł ma otrzymać misje poboczne oraz rozwinięcie wątków postaci drugoplanowych.
Twórcy już wcześniej zapowiadali, że Gunner Wright podłoży głos dla głównego bohatera, Isaaca Clarke’a. Jest to bardzo duża zmiana w porównaniu z pierwowzorem. W protoplaście z 2008 roku inżynier CEC nie odezwał się ani razu na przestrzeni całej gry. Zmiany w dubbingu oraz warstwie narracyjnej podyktowana jest chęcią wzbogacenia uniwersum, które było rozwijane w drugiej i trzeciej części.
Twórcy planują urozmaicić fabułę poprzez dodanie side-questów, dodatkowych historii postaci pobocznych oraz opowiadań z komiksów wydawanych później pod szyldem Dead Space. Dyrektor Kreatywny projektu, Roman Campos-Oriola, opowiedział o przyświecającej im wizji w następujący sposób:
„Niektóre postacie drugoplanowe, które wcześniej występowały tylko w nagraniach dźwiękowych, jak doktor Cross, pojawiają się na ekranie. Chcieliśmy również przedstawić nieco szerzej niektóre inne ważne postacie, jak Nicole. Właśnie po to opracowujemy cały wachlarz fabularnych zadań pobocznych, dzięki którym będzie można zobaczyć, chociażby, co się działo z Nicole zaraz po wybuchu epidemii„.
Z drugiej strony twórcy obiecują zachowanie wierności oryginałowi i nie planują zmieniać wydźwięku wydarzeń, które zaszły w poprzedniku.
Oprócz nowości w fabule gry EA Motive opublikowało kilka screenów z gry, które prezentują się bardzo klimatycznie i zjawiskowo. W remake pierwszej części Dead Space będzie można zagrać na komputerach osobistych oraz konsolach PS5 i Xbox Series S/X. Premierę zaplanowano na 27 stycznia 2023 roku.
Po więcej artykułów i newsów ze świata gier odsyłamy tutaj –> meteor.exe